Przegląd najpopularniejszych plakatów we wnętrzach cz.3

1.6.15

Witajcie w trzeciej (przedostatniej) części mojego przeglądu najciekawszych plakatów we wnętrzach. Dzisiaj plakaty, zaadresowane przede wszystkim dla miłośników wielkich miast, a także kilka propozycji dla fanów architektury i designu.

 

 

Kreativitium

 

Studio Kreativitum powstało zaledwie rok temu (w maju 2014) i już zyskało spory rozgłos. Założyły go dwie projektantki wnętrz: Linn Johansson & Karolina Gullberg. Ten szwedzki duet zainspirował się symbolem wielkich miast - metrem. Przerzucenie mapy linii metra na minimalistyczną w formie, czarno- białą grafikę wydaje się banalny... i tylko prześladuje mnie myśl: dlaczego ja na to nie wpadłam? ;)  Po raz kolejny okazuje się, że hasło "less i more" jest ciągle aktualne. Prosto i efektownie. Swoją drogą zastanawiam sie jakby w tym zestawieniu wypadła grafika z mapą metra Warszawy? ;) Plakaty kupicie poprzez stronę projektantek.

 

posters via: kreativitum.se


Styling and Photography by Michelle Halford for TDC


 

 

David Erenstråhle i Martin Wågnert. My Guide To.

 

Kolejny duet ze Sztokholmu.

Paris. Nowy York. San Francisco. Buenos Aires. London. Bombay.

Które miasto wybieracie? Wyjątkowe przewodniki po wielki miastach, stworzone przez szwedzkich grafików. Wstyd przyznać, ale Paryż widziałam do tej pory, tylko z perspektywy samolotu...Pamiętam, że uderzył mnie ład przestrzenny, wyraźne osie urbanistyczne miasta. Widać to dokładnie na czarno-białych plakatach studia Davida Erenstråhle i Martin Wågnerta. Obiecałam sobie, że kiedyś taki plakat zawiśnie i w moim mieszkaniu.

 

Photo: Elisabeth Heier, image via: stil inspiration


image via: Hitta hem, photo: Kristofer Johnsson

image via: Susanna Vento






Studio Esinam, Elevations

 

Studio Esinam spojrzeli na wielkomiejski pejzaż przez pryzmat architektury. Warto porównać jak zmienia się ten krajobraz, w zależności od kultury i położenia miasta. Choćby historyczne, zabytkowe budynki  Paryża, o bogatych zdobieniach i miękkich liniach, z współczesną architekturą Tokio, o geometrycznych kształtach. Projektanci uwiecznili na plakatach elewacje najbardziej charakterystycznych budynków. Jak powstaje taka grafika możecie zobaczyć na przykładzie Londynu (czwarte zdjęcie poniżej).

 

image via: Studio esinam

image via: Studio esinam

image via: Studio esinam

images via: Studio esinam

image via: alvhem



image via: Emma Fischer



Artek 

 

Plakaty z najbardziej rozpoznawalnymi ikonami firmy Artek, pracowni założonej przez słynnego fińskiego architekta Alvaro Alto. Stonowana kolorystka i ponadczasowe wzornictwo podbije serce niejednego miłośnika designu.


 image via: j.levau blog






Kristina Dam dla by lassen

 

Pamiętacie serię Botanica z poprzedniego posta? Wspomniałam Wam wtedy, że w kolejnym poście pokażę Wam inny projekt Kristiny Dam. Współpraca projektantki i firmy by lassen zaowocowała  ciekawymi ilustracjami przedstawiającymi budynki, zaprojektowane przez założycieli studia, braci i architektów: Mogensa i Flemminga Lassen. Grafiki dostępne są w formie plakatów jak i poduszek. Kupicie je w sklepie internetowym: by lassen.

 

image via: by lassen

iamge via: Kristina Dam

image via:  The Design Chaser

iamge via: Kristina Dam



PK Copenhagen

 

Kolejne plakaty z ikonami duńskiego wzornictwa. Co ciekawe studio PK Copenhagen sprzedaje plakaty w formie plików PDF (kupicie je poprzez stronę: pkcopenhagen.tumblr.com). Po otrzymaniu pliku udajemy się do najbliższego studia poligrafii, drukujemy w dowolnym formacie i gotowe! Dla tych, którzy chcą otrzymać gotowy już plakat polecam sklep: freshcut interiors

 

image via: nordic days

18 comments:

  1. U mnie wisi plakat My guide to - Paris, czyli ten, który chciałabyś mieć. Mimo, że mam dość eklektyczne wnętrze, to wpasował się idealnie i nie gardzi towarzystwem innych form sztuki. Kiedyś może odważę się pokazać. Pozdrawiam i dziękuję za inne inspiracje plakatowe

    ReplyDelete
  2. bardzo fajne i proste plakaty! uwielbiam takie i z miłą chęcią widziałabym je u siebie!

    ReplyDelete
  3. Bardzo lubię tego typu grafiki i chętnie wprowadzam je do wnętrza mojego mieszkania:) Grafika z linią warszawskiego metra też jest?;):P

    ReplyDelete
  4. Super! Zwłaszcza dla miłośników architektury i urbanistyki. Ciekawe są linie metra - proste i abstrakcyjne kompozycje. Jednak moje ulubione to bezapelacyjnie ikony wzornictwa.

    ReplyDelete
  5. Fantastyczne grafiki! Co za wspaniały pomysł!

    ReplyDelete
  6. Plakaty kapitalne, a i wnętrze, w które zostały wkomponowane bardzo mi się podobają. Wszystko do siebie pasuje, a to najważniejsze;)

    ReplyDelete
  7. Super pomysł z tym metrem, szkoda, że Kielce nie mają, ale może jakieś fajne Włoskie znajdę ;)

    ReplyDelete
  8. Gdzie można dostać te grafiki ze schematem metra?

    ReplyDelete
  9. Szukając pomysłów na jakąś grafikę na moje puste białe ściany trafiłem tutaj i doznałem olśnienia. Po stokroć dzięki!

    ReplyDelete
  10. Bardzo mi się podoba. Rewelacyjny pomysł z tymi grafikami.

    ReplyDelete
  11. Bardzo podobają mi się te plakaty. Zapomniałam o potencjale jaki niosą ze sobą!

    ReplyDelete
  12. Super, bardzo ładne i minimalistyczne, tak lubię!

    ReplyDelete
  13. Bardzo fajne czyste i schludne wnętrza, no a te plakaty super!

    ReplyDelete
  14. Fajne, takie niestandardowe te plakaty - super się wszystko prezentuje !

    ReplyDelete
  15. Fajne, brakuje tylko Warszawskiego metra :P

    ReplyDelete
  16. Super!
    Dzięki za przewodnik - sporo się dowiedziałam i wreszcie poznałam twórców stojących za grafikami/plakatami, które tak dobrze znałam z internetowych "obrazków". :)

    ReplyDelete
  17. To na pewno mi się przyda. Jestem w trakcie urządzania swojego domu. :)
    Po więcej inspiracji zapraszam do nas: https://stylowo-mieszkam.pl/

    ReplyDelete
  18. Ciekawe grafiki, pasują do nowoczesnego wnętrza

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...