Apartament w Nagoi

30.3.15


Dzisiaj beton w wydaniu ekstremalnym. Nie dla każdego. Jednak mam nadzieję, że znajdą się tacy, którym spodoba się ten projekt(tak jak mi). Projekt japońskiej pracowni architektonicznej Airhouse, renowacja 40 letniego domu w Nagoi. Warto zwrócić uwagę na tę realizację, nie tylko ze względu na ciekawe wykończenie wnętrz, ale przede wszystkim na nietypowy plan mieszkania. Architekci przekształcili pierwotny, prostoliniowy układ mieszkania w serię kątowych przegród, tworzących pokoje o nieregularnych kształtach. 

W centrum planu powstał pokój, szeroki korytarz, który pełni funkcję garderoby. Jednak przede wszystkim trudno nie docenić walorów wizualnych garderoby. Przypomina ona wystawę w ekskluzywnym butiku. Właścicielami apartamentu są miłośnicy mody, posiadający piękną kolekcją wyszukanych strojów i właśnie ten szczegół chcieli podkreślić architekci z pracowni Airhouse. Dress room, jak możemy się domyśleć, zmienia się w zależności od pory roku i sytuacji, w ten sposób moda wtapia się w codzienne życie lokatorów.


Dla tych, którzy lubią współczesną sztukę japońską ( nie tylko architekturę i wnętrza) polecam wystawę: "Logiczna emocja. Współczesna sztuka japońska" w Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie. Wystawa jest czynna do 26 kwietnia! Warto zobaczyć! 

 








images via: dezeen

Coraz śmielej surowy beton zagląda również do polskich mieszkań. 

Ciekawy efekt daje np betonowy sufit, z  dębową posadzka, albo białą żywicą na podłodze.

Jednak beton nie tylko może mieć charakter industrialny. Jeżeli mi nie wierzycie... to zapraszam już na kolejny post, w którym pojawi się projekt, pokazujący beton w innym wydaniu.


Tymczasem życzę Wam miłego dnia! 


5 comments:

  1. Zimny beton w dużej ilości - dla mnie opcja idealna i dlatego ten apartament szalenie mi się podoba.

    ReplyDelete
  2. Również jestem zwolennikiem naturalnych surowców: beton, cegła, drewno...wełna. Jest w tym szaleństwie coś w rodzaju otwartej gry. Jest w tym autentyczność.

    ReplyDelete
  3. Chciałam jakiś czas temu wstawić to samo mieszkanie na swojego bloga :D Tak czy inaczej- również bardzo mi się podoba.

    ReplyDelete
    Replies
    1. oo :) Szczerze spodziewałam się innych reakcji... super, że ten apartament podoba sie nie tylko mi! ;)

      Delete
  4. Surowo, ale bardzo mi się podoba. Ten styl mi odpowiada i może tylko ociepliłbym wnętrze kilkoma akcentami kolorystycznymi.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...