Trendy na rok 2015: Plecionka

19.2.15

Trzecim trendem, który dla Was wybrałam i który powinien pojawić się tutaj już dawno temu to plecionka.  

Li Edelkoort prognozuje powrót do natury, ucieczkę na wieś... powrót do romantyzmu. Ludzie zmęczeni pędzącym trybem życia i ciągła presją dopasowywania się do zmieniającego się świata, zatęsknią za ciepłem i bliskością. Przejawi się to także renesansem zapomnianych czynności, takich jak np haftowanie. Do łask powróci też przędza. (Prawda, że zaskakująca prognoza ;)) 


Trend ten wiąże się z drugim silnym trendem "gathering", czyli spotkaniem (zobaczcie też cocooning trend). We wzornictwie dominować będą  grube sploty i naturalne materiały. Świetnie oddają to projkety Patrci Urquioli. Jednej z moich ulubionych projektantek. Ręcznie tkane dywany i pufy od Gan czy meble od Budri.... Patricia naturalne odcienie przełamuje mocnym kolorem.


Jeżeli macie ochotę zagłębić się bardziej w trendy prognozowane przez Li Edelkoort, odsyłam Was do jej strony: www.trendtablet.com . 


Jak większość z Was słusznie zauważyła z trendami bywa różnie. Budzą one kontrowersje, wiele z nich po prostu się nie sprawdza... Do wszystkiego trzeba podchodzić z głową i z pewnym dystansem, a najlepiej przefiltrować jeszcze przez sito własnych upodobań. W ten sposób stworzyłam subiektywną listę ulubionych trendów, wybranych na podstawie własnych obserwacji. Ale o tym innym razem. 




Szykuję również  pewne zmiany na blogu. Ostatnio ciężko mi idzie z systematycznością publikowania postów. Długo się zastanawiałam, nad tym w jakim kierunku powinnien iść mój blog. Założyłam go zupełnie spontanicznie, pod wpływem urządzania pierwszego, własnego mieszkania. Był to mój notatnik, zbiór luźnych inspiracji. (Niektóre posty dzisiaj bym usunęła ;)) Jednak z czasem design stał się moją nową... wielką pasją. Pokochałam również bezinteresownie polskie wzornictwo. Chciałabym, żeby na blogu było go coraz więcej... 

Z racji tego, że  sama też jestem projektantką/architektem powoli oswajam się z tym, żeby pokazac Wam też własne projekty... i realne problemy, z którymi musiałam się zmierzyć podczas projektowania wnętrz. Mam też przygotowanych kilka niespodzianek. 

Tymczasem zmykam na Arenę Design, która trwa w Poznaniu od wtorku, a wieczorem na wernisaż wystawy Polish Design in the Middle of, wystawy, która była prezentowana na Dutch Design Week w Eindhoven, w październiku zeszłego roku. Postaram się Wam przygotować małą relację i pokazać kilka zdjęcia z wystawy na blogu. 

Do usłyszenia!









 via: www.budri.com









  via: www.budri.com

8 comments:

  1. To prawda, że z trendami bywa różnie, ale ten mam nadzieję, że zagości na bardzo długo. Uwielbiam grube sploty, namawiam mamę, żeby nauczyła mnie robić na drutach czy szydełkować, bo w głowie mam tyle pomysłów, które chciałabym zrealizować.
    Takie przedmioty sprawdzą się w każdym wnętrzu, są uniwersalne i ponadczasowe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mi również się ten trend podoba! Ja z kolei potrafię robić na szydełku, ale zawsze brakuje czasu żeby coś zmajstrować ;) Pozdrawiam ciepło!

      Delete
  2. Piękne i bardzo inspirujące! Świetny blog.

    ReplyDelete
  3. Uwielbiam takie właśnie formy!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...