1/25/2014

House Morran by Johannes Norlander Arkitektur

Dzisiaj w Poznaniu piękne słońce i śnieżnobiały krajobraz zza oknem :) Aż chciałoby się pójść na długi, zimowy spacer.  Jednak nadmiar obowiązków chyba nie pozwoli  mi dziś  wyjść z domu... Mam jednak to szczęście, że robię to co lubię ;) Odliczam też dni do końca projektów, wtedy udamy się na weekend do domku pod Poznaniem i przy kominku i grzanym winie będziemy rozkoszować się urokami zimy. Miałam tą ogromną przyjemność ten domek projektować.. a w zasadzie przeprojektować. Ze zwykłego, ciasnego domku z małymi oknami, przypominającego barak, powstał zupełnie nowy obiekt... ale nadal mieszczący się w obrysie starej bryły budynku. Kilka zmian dało zupełnie inny efekt. Zresztą zobaczycie wszystko niebawem na blogu ;)  


Gdy natrafiłam na poniższy dom- również przebudowę starego budynku, od razu przypomniała mi się  przygoda z moim projektem. Prezentowany  przeze mnie projekt, określiłabym trzema słowami: prostota, przestrzeń i drewno... no i  jeszcze mogłabym dodać piękny krajobraz zza oknem. "Less i more" zdecydowanie jest tutaj  myślą przewodnią ;) Bardzo podoba mi się kontrast między czarną elewacja budynku, a jasnymi, sosnowymi deskami we wnętrzu. Zresztą zobaczcie sami.

Przy okazji życzę Wam miłego weekendu! Korzystajcie z uroków zimy ;)!

 

The house is located on an island just by the sea fairway to the port of Gothenburg. The project is a transformation of a warn-down cottage from the 50’s with an extension from the mid 70’s. The building volume and most of the structure has been kept intact, in order not to exploit the landscape but just to refine and strengthen the qualities already existing on the site.

 

The new facade is cladded in plywood, coated in black pine tar just like the traditional way of preserving wooden boats. The roof is coated in simple tar paper and has thin plywood eaves with integrated aluminum gutters, coated in black. The interior is all in natural pine and where plywood is used for both cladding and construction.












images via: archdaily

2 comments:

  1. Prostota i naturalność tego domku mnie wręcz zachwyca.
    Udanego weekendu - optymistycznego :)))

    ReplyDelete
  2. naturalnie, prosto, pięknie!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...