Łódź Design Festival 2013 oczami blogerki ;)

3.11.13

Z lekkim opóźnieniem,  moja relacja z łódzkiego festiwalu designu. Zapraszam!

W zeszły weekend zakończył się Łódź Design Festvial 2013. Z tej okazji miał miejsce również pierwszy ogólnopolski zjazd blogerów wnętrzarski, który idealnie wkomponował się w klimat tegorocznego festiwalu. Miałam  przyjemność uczestniczyć w tym wyjątkowym spotkaniu. Z mojej strony pragnę złożyć ogromne podziękowania Uli- organizatorce całego zamieszania, sponsorom Meetblogin jak i wszystkim uczestniczkom! Poniżej znajdziecie listę wszystkich blogerek uczestniczących w spotkaniu jak i  sponsorów, dzięki którym mógł się odbyć zjazd.  

 

MEETBLOGIN 2013

 

Osobne podziękowania należą się Monice ze studia Super Kadr, za poświęcony mi czas, za ogromny zapał i przede wszystkim piękne zdjęcia, które możecie zobaczyć na blogu. 

Pierwszego dnia oprócz wykładów, zaplanowane były warsztaty fotograficzne po okiem Marcin Czechowicza. 

W drugi dzień zjazdu odbył się konkurs na najlepsza stylizację, gdzie znalazłam się w piątce wylosowanych blogerek, mających okazję stworzyć własną aranżację. Stylizacje tworzyłyśmy w showroomie A Tak design.

 

Dla mnie była to niewątpliwie jedna z większych atrakcji zjazdu.

Czułam się jak dziecko w sklepie z cukierkami. Mogłam dotknąć, usiąść, a przede wszystkim wykorzystać w stylizacji produkty z najwyższej półki. Na stworzenie własnej kompozycji każda z nas miała zaledwie 15 minut. Ja wykonywałam stylizację jako czwarta. Dziewczyny tak wysoko postawiły poprzeczkę,  że w trakcie realizacji musiałam całkowicie zmienić wstępną koncepcję. Ostatecznie zdecydowałam się pokazać zabawę formą, nawiązując do kartki pogniecionego papieru, a wszystko podkreślić pomarańczowymi akcentami.

Jury nagrodziło moja kompozycję trzecim miejscem. Drugie miejsce zajęły ex aequo Ola i Dagmara. Pierwszego miejsca nie przyznano.  

 

Uczestniczki Meetblogin wraz z głównymi mecenasami:

 


Kompozycja wstępna w konkursie na stylizację:

 



Moja stylizacja: 

W stylizacji wykorzystałam m.in. lampę stojącą  Saving/Space/Vase Light, producent: Plust Collection, "Pognieciony" kosza na śmieci BIN BIN, projektu John Brauer & Essey's, również pojemniki na długopisy tych samych projektantów ( dwa czarne na białym stoliku i biały na czarnym stoliku), misę Crushed od Muuto ( na czarnym stoliku), ceramiczne kubeczki do espresso, nawiązujące formą do zgniecionego kubka jednorazowego, projekt: Rob Brandt ( na czarnym stoliku). Jako pomarańczowe akcenty wykorzystałam krzesło Panton Vitry i kosz 2 Hands, Authentics.


 Autorki nagrodzonych aranżacji wraz z Jury w składzie: redaktor naczelną Elle Decoration Małgorzatą Szczepańską, Małgorzatą Andryszczyk, Dekoratornia i fotografem Jackiem Olszewskim


Od lewej: Ola, red. nacz. Elle Decoration Małgorzata Szczepańska, Małgorzata Andryszczyk,
Jacek Olszewski,  z przodu ja wraz z Dagmarą ;) 

Skandynawska stylizacja Oli z Foto Bloo(g)

Kolorowa stylizacja Dagmary z FORelements



Shooroom A tak design

 



 

W czasie wybierania przedmiotów do stylizacji




 Blogerki w szale fotografowania  ;)



 

 


Jeszcze kilka słów o samym Łódź Design Festival 2013

Tegoroczny festiwal odbył się pod hasłem " It's all about humanity" i został podzielony na trzy bloki tematyczne: DEEP NEED ( empatia i projektowanie) ZA- MIESZKANIE ( Miasto ogrodów, miasto ogrodzeń) oraz Food. Design. Humanity( spożywanie)

MAKE ME:

Oprócz wystaw skupionych wokół programu głównego odbył się tradycyjnie konkurs i wystawa Make me! Jest to jeden ze znaków rozpoznawczych Łódź Design Festival. Od sześciu lat w szczególny sposób przyciąga uwagę widzów, mediów i ekspertów. Skierowany jest do projektantów w wieku od 20 do 35 lat. Konkurs wygrała  Beza Projekt


 Beza Elementy – Plastry

 Kątowniki w formie plastrów umożliwiają samodzielne konstruowanie i majsterkowanie.  Zwykle takie detale traktowane są technicznie, tym razem stają się istotnym elementem mebla lub konstrukcji. Poprzez materiał, wykończanie, kształt i kolor oddziałują i definiują charakter mebla. Nie trzeba przykręcać ich równo, chaos wpisany jest w ich design. Zestaw składa się z 8 różnych kątowników aluminiowych, które mają wiele możliwości użycia.

 



Fruwająca huśtawka projektu Justyny Zubryckiej i prowokacyjny projekt Natalii Gil, Taburet






  Modułowy zestaw zaprojektowany dla współczesnych nomadów składa się z podstawowych mebli, lekkich i prostych w montażu. Po złożeniu tworzy jedną, mobilną całość.

Projekt który szczególnie przyciągnął moją uwagę. Jury doceniło projekt Niny:  "za próbę stworzenia rozwiązania jednocześnie antykonsumpcyjnego i portretującego proces obrastania w rzeczy"





MUST HAVE:

Wystawa must have from Poland zorganizowana przez Łódź Design Festival to przedmioty zaprojektowane przez polskich projektantów i dostępne w sprzedaży. Grono ekspertów plebiscytu must have już po raz trzeci wyłoniło najciekawsze dokonania designu ostatnich lat. Wybrane przedmioty zostały pokazane wcześniej na wystawach w Łodzi, Mediolanie i Berlinie. Teraz wystawa będzie prezentowana w Honkongu. Wybrałam swoje ulubione produkty z wystawy Must Have:

 




Na pierwszym planie Stołki Trefle projektu Piotra Kuchcińskiego, w tle Ławka Swing  projektu  Jana Kochańskiego, po prawej Krzesło 3+  projekt: Oskar Zięta



  Fotele RM58,  projekt: Roman Modzelewski. Zaprojektowany w roku 1958.



  Rodzina lamp MUM,  projekt: Piotr Kuchciński, Małgorzata Bernady


 

 Trzy produkty które nie zostały uchwycone na zdjęciach, ale również podbiły moje serce.  

CLIMB Shelving System,  projekt: Bashko Trybek 

 



 Lampa 360°,  projekt: Bongo Design:




 Kolekcja Porcelany „Great Inventors” (Wielcy wynalazcy) projekt: Kaja Kusztra 




 

Rowniez na pierwszym piętrze miała miejsce wystawa Współczesne Improwizacje 

( kurator TABANDA)




Design Alive Awardas 2012, nagrody za kreatywne myślenie

Starteg, animator i Kreator roku 2012

 

 

Do kogo trafi w tym roku piękna statuetka zaprojektowana przez Oskara Ziętę? Głosowanie do jutra tj. 4 listopada! Design Alive Awards 2013

 

Wystawa Ćmielów Design Studio:


 

Dom Iluzji ( Ceramika Paradyż)





W wystawie Food | Design | Humanity kuratorzy Sonja Stummerer i Martin Hablesreiter (duet Honey&Bunny) umieścili na trzech długich stołach jadalne obiekty, zaaranżowane smakowicie i z poczuciem humoru w taki sposób, aby idea ich projektu była równie prosta do odczytania jak ich znaczenie i funkcja praktyczna.





 

W ramach projektu Art Food, studenci School of Form w Poznaniu oraz Royal College of Art w Londynie zaprojektowali ceramiczne naczynia łączące sztukę i wiedzę humanistyczną

 

Uczestnicy programu, w trakcie warsztatów projektowych, antropologicznych oraz kulinarnych, sprawdzili, jakie są kulturowe aspekty spożywania posiłków oraz jak smak i sposób przyrządzania potraw wpływają na formy ich podania.

 

Projekt powstał przy współpracy z fabryką  Zakładów Porcelany „Cmielów”, pod okiem Marka Cecuły – lidera projektu, znanego artysty, projektanta i pedagoga.

Jak zapewne niektórzy z Was wiedzą w październiku rozpoczęłam studia w School of Form. Dlatego tym bardziej się cieszę, że wystawa z mojej nowej szkoły cieszyła się tak dużą popularnością w czasie tegorocznego festiwalu.




Miejski Salon, Institute of Design Kielce, świetny pomysł na przestrzeń miejską!



4 comments:

  1. Byłam. Widziałam. Dzięki za miłe przypomnienie:)

    ReplyDelete
  2. piekne fotki, jak Wy je robicie???poprosze tutorial

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asiu! To nie ja robiłam zdjęcia tylko Monika ;) Pozdrawiam!

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...